Bizi takip edin!

EĞİTİM

TMOK Fair-Play kervanı bu sene 10 üniversite ziyaret edecek

Türkiye Milli Olimpiyat Komitesi (TMOK) Üniversiteler Fair-Play Kervanı basın toplantısı yapıldı. Kervan, 2019 yılında 10 üniversiteyi ziyaret edecek. 

Süper Gazete / Eğitim

Türkiye Milli Olimpiyat Komitesi tarafından bu yıl 5. kez düzenlenen Üniversiteler Fair-Play Kervanı 2019’da 10 üniversiteye gidecek. Programın tanıtım toplantısı Ataköy Olimpiyatevi’nde gerçekleştirildi. Yapılan toplantıya TMOK Üyesi ve Fair- Play Komisyon Başkanı Erdoğan Arıpınar ile TMOK Fair Play komisyonu üyeleri katılım gösterdi. Komisyon Başkanı Erdoğan Arıpınar toplantıda yaptığı açıklamada, bu yıl ilk kez bir ilçe üniversitesi olan Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi’ne gideceklerini aktararak, “İlkbahar döneminde 2, Sonbahar ve Kış döneminde ise 8 üniversiteyi ziyaret edeceğiz. İlk defa TMOK’tan bütçe almadan kendi gücümüzle ayaktayız. Bütün çalışmalarımızı böyle yaptık. Önümüzdeki dönemde Avrupa Konseyi, Fair Play Kervanı’na finansman desteğinde bulunacak. Türkiye’in her yerinde fair play ile ilgili çalışmalar var. İnşallah böyle devam eder. Bizleri destekleyen sponsorlara da teşekkür ediyoruz” şeklinde konuştu.

Bu yıl TMOK Fair-Play Üniversiteler Kervanı’nın ilkbahar dönemi 16 Nisan Salı günü Diyarbakır’daki Dicle Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu’nda (BESYO) yapılacak program ile başlayacak. İlkbahar döneminin ikinci programı ise 30 Nisan Salı günü Mardin Artuklu Üniversitesi’ndeki BESYO’da yapılacak.
Öte yandan geçen yıl başlayan fair-play konulu fotoğraf yarışmasına da son başvuruların 30 Haziran’da alınacağı belirtildi. Yarışmada ise kazananların ekim ayında açıklanacağı açıklandı.
TMOK Fair Play Üniversiteler Kervanı programı çerçevesinde yıl sonuna kadar ziyaret edilecek üniversiteler şu şekilde sıralandı:

İlkbahar Dönemi
16 Nisan: Dicle Üniversitesi
30 Nisan: Mardin Artuklu Üniversitesi

Sonbahar Dönemi
3 Ekim: Kastamonu Üniversitesi
9 Ekim: Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi
16 Ekim: Tokat Üniversitesi
23 Ekim: Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi
24 Ekim: Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi
Kasım: Afyon Kocatepe Üniversitesi, Uşak Üniversitesi, Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi

Yorumlar

Yorum Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

 

 

Facebook Yorumları

EĞİTİM

Binlerce çocuk, Okul Dışarıda Günü ile sınıflarını açık havaya taşıdı

Çocukların açık havada oynayarak ve deneyimleyerek geçirdikleri zamanın giderek azaldığına dikkat çekmek için dünya çapında düzenlenen Okul Dışarıda Günü, Türkiye’de bu yıl 2’nci kez kutlandı. Kutlanan adreslerden bir tanesi de 50. yıl Süheyla Artam İlkokulu oldu.

Süper Gazete / Eğitim - 23.05.2019

OMO’nun dünya çapında destekçisi olduğu, bugüne kadar 110 ülkede 6 milyon çocuğa ulaşan ve Türkiye’de Aktif Yaşam Derneği’nin hayata geçirdiği Okul Dışarıda Günü, bugün dünya ile birlikte Türkiye’de de gerçekleştirildi. Açık havada oyunla ve keşfederek öğrenmenin önemine dikkat çekmek için düzenlenen Okul Dışarıda Günü’ne ilköğretim seviyesinde dünyadan 1,7 milyon, Türkiye’den ise 650 bine yakın çocuk katıldığı belirtildi. Bu yılki etkinlikte aktivite ve oyun içerikleri dışında ilk kez çevre bilinci, geri dönüşüm ve yeniden kullanım başlıklarına da yer verildi. Böylece çocuklar kadar onlar aracılığıyla ulaşılan yetişkinlerde de çevre bilinci konusunda farkındalık oluşturulması, çocukların oynadığı alanların çevresel temizliğine dikkat çekilmesi hedeflendi.

Okul Dışarıda Günü’ne katılan okullardan 50. yıl Süheyla Artam İlkokulu’nda gerçekleştirilen etkinliğe Okul Dışarıda Günü sözcüleri olan Çocuk Gelişimi ve Erken Çocukluk Eğitimcisi ve Uluslararası Oyun Derneği (IPA) Türkiye temsilcisi Prof. Dr. Belma Tuğrul ve Dr. Yankı Yazgan’ın yanı sıra Aktif Yaşam Derneği Başkan Yardımcısı Şule Serter ve Unilever Türkiye Ev Bakım Kategorisinden Sorumlu Başkan Yardımcısı Leyal Eskin Yılmaz da eşlik etti.

“Açık havanın öğrenmeye katkısı önemli” 

Okul Dışarıda Günü tüm dünyada kutlanan küresel bir kampanya olduğunu belirten Şule Serter, “2018 yılında Türkiye olarak ilk defa katıldık. Bu sene 2’ncisini düzenliyoruz. Aktif Yaşam Derneği olarak da yürütücülüğünü yapıyoruz. Kampanyanın dikkat çekmek istediği nokta; açık havada olmanın ya da dışarıda olmanın çocukların gelişimine, sosyal ve akademik başarılarına katkı sağlamanın ne kadar önemli olduğuna vurgulamak. Aynı zamanda çocukların dışarıda geçirdikleri vakitlerin çok az olduğu ve bu nedenle dışarıda daha çok vakit geçirmeleri konusunda farkındalık oluşturmak isteyen bir kampanya” dedi.

“Dışarısı, çocukların duyularına ve duygularına karşılık veriyor” 

Prof. Dr. Belma Tuğrul şöyle konuştu: “Çocuklar, öğrenen varlıklar. Meraklılar, hareketliler, keşfedici bir zihinleri var. Çocuklar iletişim kurmak ve her şeye dokunmak, sorgulamak istiyorlar ve biraz da macera arıyorlar. Bizim yanlış değimiz bazı tercihler onlar için aslında keşfetme süreci. Risk almayı seviyorlar. Belki bu onların bir şeyleri deneyip ve öğrenme istekleri ile ilgilidir. İşte dışarısı, çocuğun tüm duyularına, duygularına ve aslında hareket ihtiyacına karşılık veren bir alan oluşturuyor. Çünkü dışarıda daha fazla kontak var”.

Açık havanın öğrenmenin önemine değinen Dr. Yankı Yazgan, “4 duvar arasında da öğrenme gerçekleşebiliyor ama Okul Dışarıda Günü’nde açık havaya çıkıldığında bizim vurgulamak istediğimiz; duyuları kullanarak, deneyimleyerek, yaparak ve uygulayarak adete bir laboratuvar ortamındaymış gibi öğrenme fırsatı oluyor. Öğrenilenlerin pekişmesi ve bunun yanı sıra öğrenilenlerin nasıl kullanılacağını, odaklanma ve konsantrasyon gibi becerilerin geliştirme fırsatı oluyor. Çocuklara serbest oyun ortamı sağlandığında, açık havada onlara hareket alanı verildiğinde arkadaşlarında birlikte olmayı, ilişkileri koordine etmeyi ve sosyal müzakereyi öğreniyorlar. Arkadaşlığı da öğrenebiliyorlar” şeklinde konuştu.

“Türkiye, bu etkinlik başlar başlamaz en çok katılımcıyı veren ülkelerden bir tanesi oldu” 

Açık havada öğrenmeye verdikleri desteğe dikkat çeken Leyal Eskin Yılmaz, “OMO olarak 15 yılı aşkın süredir ”Kirlenmek Güzeldir” diyoruz. Bunu derken aslında çocuklara, öğrenmenin oyunla mümkün olduğunu, özellikle dışarıda oynamanın onların gelişimleri için çok önemli olduğunu hatırlatmaya çalışıyoruz. Sadece çocuklara değil, anne ve babalara ilham vermeye çalışıyoruz ki onlar da çocuklarını mümkün olduğu kadar dışarı çıkarsınlar. Buna yürekten inanmamızın en önemli nedeni; yaptığımız araştırmalar. 2015 yılında 10 ülkeyi geçen ve 12 binden anne ve babayla yaptığımız bir araştırma var. O araştırmanın ortaya koyduğu çarpıcı gerçekler var. Bütün dünyada aslında çocukların dışarıda vakit geçirmesi gittikçe azalan bir süre olmaya başladı. Dünyada yüzde 56 gibi bir oranda 1 saatten az dışarıda vakit geçiriliyor. Türkiye ise bu oran yüzde 61. 2012’den beri tüm dünyada aynı gün çocuklar dışarı çıkıyorlar. Bu etkinliğe şimdiye kadar 110 ülke ve 6 milyondan fazla çocuk katılmış. Türkiye’de ilk defa geçen sene başladı. Tüm dünyada OMO bu harekete destek veriyor. Türkiye, bu etkinlik başlar başlamaz en çok katılımcıyı veren ülkelerden bir tanesi oldu. Türkiye, dünya 3’üncü en fazla katılımı sağlayan ülke oldu. Bu sene farklı olarak şöyle bir şey var: Çocukların dışarıya çıkması için çevrenin temiz ve güvenli olması lazım. O yüzden bu sene etkinlik kılavuzu yaptık. Orada da çevre sevgisi, doğa aşkı ve geri dönüşüm gibi konuları öğrenecekler. Bunu oyunlar oynayarak öğrenecekler” açıklamasında bulundu.

Okumaya Devam Edin

EĞİTİM

10 bin öğrenciye satranç takımı hediye edildi

Tokat’ta, ‘Spor Tokat’ projesi kapsamında düzenlenen törenle 10 bin öğrenciye satranç takımı hediye edildi. 

Süper Gazete / Eğitim

Tokat Valiliği öncülüğünde, Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü koordinesinde yürütülen olan “Spor Tokat” projesi kapsamında Hüseyin Akbaş Spor Salonunda düzenlenen törene Tokat Valisi Ozan Balcı, protokol üyeleri, öğrenci ve öğretmenlerin katıldı. Saygı duruşu ve istiklal Marşının okunmasının ardından öğrencilere 10 bin adet satranç takımı hediye edildi. Öğrencilere satranç hediye eden Vali Balcı, bir öğrenci ile sembolik olarak satranç oynadı. Törende açıklamalarda bulunan Vali Balcı, satranç kültürüne katkı sağlamak adına proje yaptıklarını ifade ederek, “Çocuklarımızın akademik anlamdaki başarıları elbette önemli, çok önemsiyoruz. Ama onun yanında sosyal, kültürel, sportif anlamda da destek vermemiz gerekiyor. Gelecek kuşaklar için bir şeyler yapmamız gerekiyor, omuz vermemiz lazım. Ülkemiz her alanda kalkınırken ilerlerken, gelişirken eğitimde bunların en önemli alanlarından birisi. Türkiye’nin en güçlü kaynağı insan kaynağı. Esasında yaptığımız iş sadece bir satranç dağıtma değil Türkiye’nin geleceğini inşa edecek olan çocuklarımıza gelecek kuşaklarımıza yatırım yapıyoruz. Onların mutluluğunu paylaşıyoruz. Çok güzel bir aktivte oldu” dedi.
Satranç takımı hediye edilen öğrencilerin birçoğu bilgisayar oyunlarından daha çok satrancı tercih ettiklerini kaydetti.

Okumaya Devam Edin

EĞİTİM

Artırılmış gerçeklik teknolojisi öğrencilerin ders kitaplarında

Türkiye’de ilk defa Uğur Okullarında uygulanan ‘erkenSTEM’ eğitim yaklaşımının ele alındığı ve bu yıl ilk kez ders yayınlarına entegre edilen Artırılmış Gerçeklik (AR) teknolojisinin deneyimlendiği lansman büyük ilgi gördü.

Süper Gazete / Eğitim - 15.03.2019

Uğur Okulları İcra Kurulu Başkanı Hüseyin Yücel, Uğur Okulları Genel Müdürü Nevzat Kulaberoğlu, Bahçeşehir Üniversitesi (BAU) Öğretim Üyesi ve BAUSTEM Direktörü Doç. Dr. Sencer Çorlu ve Uğur Okulları Eğitimden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Nil Çiçek’in katıldığı lansman Salt Galata’da gerçekleşti. Uğur Okulları dünyada ve Türkiye’de gelişerek süren STEM akımını okul öncesi ve ilkokul kademesinde ‘erkenSTEM’ olarak uygulama öncülüğünü üstleniyor.

Uğur Okulları adına çok mutlu ve çok önemli bir gün olduğunu söyleyen Uğur Okulları Genel Müdürü Nevzat Kulaberoğlu, “STEM eğitimi dünyada gelişmiş ülkelerde uygulanmakta olan bir eğitim. Artık bizde de STEM eğitimi uygulanıyor. Ülkemizde bu konunun öncüsüyüz. Ancak biz, ülkemizde STEM eğitimini okul öncesi ve ilkokul düzeyine indirgedik. Okul öncesi ve ilkokul çağındaki çocuklara da bu eğitimi vermeye başladık. erkenSTEM sayesinde öğrencilerimiz küçük yaşlardan itibaren daha bilimsel düşünebilen, teknolojiyi daha iyi anlayabilen ve geleceğe daha da hazır hale gelebilen bireyler olarak yetişmelerini hedefliyoruz” dedi.

Diğer yandan ilk defa kitaplara artırılmış gerçekliği entegre ettiklerini ifade eden Kulaberoğlu, “Bahçeşehir Üniversitesi (BAU) STEM Merkezi’nin katkıları ile erkenSTEM kitaplarını biz yazdık. Arttırılmış gerçeklik teknolojisini kitaplara entegre ederek okul öncesi ve ilkokul 1. sınıftaki çocuklarında dahi bu kitaplardan daha verimli yararlanması sağlıyoruz. Bunun yanı sıra teknolojiyi daha iyi kullanmış oluyorlar” şeklinde konuştu.

“Öğrencilerimizin daha iyi öğrenebilmeleri temel amacımız” 

erkenSTEM’in hikâye kitapları, veli eğitimleri ve öğretmen eğitimleri ile bütüncül bir yaklaşım getirdiğini vurgulayan Bahçeşehir Üniversitesi (BAU) Öğretim Üyesi ve BAUSTEM Direktörü Doç. Dr. Sencer Çorlu, “Bu programın hikâye kitapları, veli eğitimleri ve öğretmen eğitimleri ile bütüncül bir yaklaşım getirdi. Burada BAUSTEM’in rolüde özellikle ar-ge kısmında çok büyük. Yaptığımız işlerin sahada bu kadar güzel uygulanıyor olması bizleri çok mutlu ediyor. Öğrencilerimizin daha iyi öğrenebilmeleri, hayat kalitelerini artırabilmeleri, öğrendikleri teorik bilgileri pratiğe dökerken aktif rol alabilmeleri bizim ana amaçlarımız. Matematik veya Fen aslında her öğrencinin sevebileceği, keyif alabileceği birer branş” diyerek konuşmasını sonlandırdı.

“Sonuçtan çok süreç önemli” 

Öğrencilere mesleki sorumluluk verdiklerini, iş bölümü yaptıklarını söyleyen Uğur Okulları Eğitimden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Nil Çiçek, “Her birinin görevleri, meslekleri var. Mesela biri tasarlanan projeyi çiziyor. Bir diğeri bilgi topluyor. Diğeri malzemelerden sorumlu ve diğeri ise yorumluyor, gözlemci. Çocuklarımıza görev ve sorumluluklar veriyoruz” dedi.
Sonuçtan çok sürece önem verdiklerini ifade eden Çiçek, “Bu süreçte, iş birliği, dayanışma, takım çalışması, sorumluluk bilinci ve sunum becerisi kazanıyorlar” dedi.

Okumaya Devam Edin

Öne Çıkanlar